Správnykapitalista uznávajúci vlastníctvo ideálnych objektov (čiže súhlasiaci s kopirajtami, patentami a pod.) by mal maťnejaké dobré odôvodnenie, prečo by nevzácne ideálne objekty mali byť vlastniteľné. Z princípov kapitalizmu je jasné, čo je vlastníctvo vzácnych objektov a prečo je vlastníctvoto isté ako odmietnutie útočného násilia voči jednotlivcom,ale nie je jasné, ako alebo prečo by malo byť uznané vlastníctvoniečoho, čo nie je vzácne a ani používanie týchto vecíkýmkoľvek voči nikomu neiniciuje žiadne násilie.Jediný možný spôsob, ako z ideálnych objektov urobiťvlastníctvo, je zariadiť, aby ideálne objekty boli aspoňv nejakom zmysle vzácne. Toto sa dnes docieľuje pomocouštátnych regulácií - kopirajtových a patentových zákonov.Je teda jasné, že kapitalisti, ktorí uznávajú kopirajty,pozabudli na svoje kapitalistické názory, pretože uznávajúumelé štátne zásahy do prirodzených a nenásilných princípov a slobôd. Naozajstný kapitalizmus a slobodasú možné len bez štátnych zásahov, ale kopirajty bez štátumožné nie sú. Kopirajty a kapitalizmus sa navzájom vylučujú.
Treba ešte dodať, že existuje ďalšie množstvo rôznychiných argumentov pre kopirajtové a patentové zákony. Niektoréz nich nejakým spôsobom stavajú na tom, že ideálne objekty sú vlastniteľné, ostatné argumenty používajú iné myšlienky.Treba si uvedomiť, že okrem toho, že neexistuje dôvod na možnosťvlastníctva nevzácnych statkov a ani neexistuje taký spôsob vlatníctvanevzácnych statkov, ktorý by nezasahoval do už existujúcichprirodzených vlastníckych práv, tak všetky tieto argumentysú v princípe etatistické / socialistické, pretože obhajujú nejaké štátneregulácie a zásahy - a je jedno, či už z nejakých úprimných, dobrých či prospešných dôvodov. Kapitalizmus je vždy proti štátnym zásahomdo slobodného a nenásilného trhu, nech by z nich hoci aj plynulinejaké benefity pre komunitu / štát.